تستر شمع نگار خودرو
تستر شمع نگار خودرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دلایل زیادی برای اینکه چرا یک خودرو روشن نمی‌شود وجود دارد. اما یکی از اصلی‌ترین و ساده‌ترین دلایل این امر، معیوب یا کثیف بودن شمع‌های خودرو است. شمع خودرو با وجود آن که قطعه‌ای کوچک و ارزان قیمت به شمار می‌رود؛ نقشی اساسی در خودرو ایفا می‌کند. وظیفه‌ی اصلی این قطعه جرقه‌زنی و روشن کردن خودرو می‌باشد؛ و چنانچه به درستی عمل نکند، قادر به حرکت در آوردن خودرو نخواهیم بود. از این رو برای اطمینان از عملکرد درست شمع‌ها بهتر است که هر چند وقت به یکبار آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنیم.

تست شمع خودرو، یک کار ضروری است چرا که سالم بودن و درست عمل کردن شمع بر سلامت موتور خودرو تاثیر می‌گذارد. برای تست شمع خودرو؛ راه‌های مختلفی از بررسی ظاهری تا استفاده از اهم‌متر وجود دارد. اما بهترین راه استفاده از تستر شمع می‌باشد.

تستر شمع چیست؟

دستگاه تستر شمع

دستگاه تستر شمع یکی از ابزارهای کاربردی تعمیر خودرو می‌باشدکه هر تعمیرکاری به آن نیاز دارد. به علاوه این دستگاه یکی از ابزارهای مهم برای بررسی و تشخیص وضعیت سلامت و عملکرد شمع‌های خودرو به شمار می‌رود. دستگاه تستر شمع به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی میزان جرقه‌زنی شمع را در دور موتورهای مختلف مشاهده نمایید. تستر شمع نگار خودرو توانایی اتصال به برق شهری؛ برای تعیین سلامت شمع را دارد. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید جرقه‌زنی شمع‌ها را بررسی کرده و از درست کار کردن سیستم احتراق خودرو اطمینان حاصل نمایید.

تستر شمع با شبیه‌سازی موتور خودرو؛ عملکرد شمع را آزمایش می‌کند. همچنین به کمک این دستگاه می‌توانید کیفیت جرقه‌ی شمع را بررسی و عملکرد و کیفیت شمع به وضوح مشاهده نمایید. یکی از با کیفیت‌ترین تستر شمع‌های موجود در بازار، تستر شمع نگار خودرو است. به دلیل طراحی صنعتی سبک و قابل حمل تستر شمع نگار خودرو،  شما می‌توانید در هر مکانی اعم از تعمیرگاه خودرویی و یا خارج از آن؛ از این دستگاه استفاده کنید.

تستر شمع نگار خودرو

 

برای کار با تستر شمع؛ تنها کافی است که در ابتدا شمع را در سوکت تست قرار دهید، و سپس منبع تغذیه دستگاه را به برق متصل کنید. فرکانس دستگاه تستر شمع نگار خودرو امکان تنظیم دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، آن را تنظیم کنید. لازم است ذکر شود که هرچه فرکانس تنظیم شده بیشتر باشد، جرقه نیز قوی‌تر است.

گفتنی است با وجود آن که دستگاه تستر شمع منحصرا برای تست و سنجش سلامت شمع موتور خودرو طراحی شده است. با این حال طراحی آن به گونه‌ای است که برای آزمایش شمع ماشین‌های چمن‌زنی، جت اسکی، اره برقی و غیره نیز مناسب می‌باشد.

 

چرا به تستر شمع نیاز داریم؟

ممکن است که شما هم همانند اکثر افراد گاها با مشکل روشن نشدن ماشین رو به رو شده باشید. روشن نشدن خودرو دلایل دارد؛ مشکلات سیستم سوخت‌رسانی تا خرابی انژکتور و ... از جمله این‌ها هستند. اما یکی از ساده‌ترین قطعاتی که نقشی اساسی در روشن شدن خودروی شما دارد شمع خودرو می‌باشد. به‌ طور کلی سن شمع، نحوه‌ی کارکرد خودرو، افزایش بیش از حد دمای موتور، نشت روغن شمع و کیفیت پایین سوخت؛ همگی می‌توانند باعث کثیف شدن شمع و مانع جرقه‌ی درست آن شوند.خرابی شمع ممکن است به اتفاقاتی همانند کاهش شتاب و قدرت موتور، لرزش غیرعادی، روشن شدن چراغ چک، افزایش مصرف سوخت، خروج دود تیره از اگزوز و صدای نامنظم موتور؛ منجر ‌شود.

شمع خودرو با وجود کوچک بودن، نقش قابل توجهی را در موتور خودرو به عهده دارد. اگر شمع وجود نداشته باشد، سوخت موجود در محفظه احتراق، راهی برای شعله‌ور شدن ندارد؛ در نتیجه ماشین روشن نمی‌شود و حرکت نمی‌کند. بنابراین سالم بودن شمع و عملکرد درست آن، ضامن خوب کار کردن خودرو است. شمع خودروی خوب سوخت را به طور موثر می‌سوزانند، در عین حال اگر شمع خراب باشد می‌تواند باعث روشن نشدن موتور شود.

به طور کلی؛ هیچ کدام از چالش‌های مربوط به خودرو و ایرادات آن نباید پشت‌گوش انداخته شوند؛ چرا که تجربه نشان می‌دهد که بی‌توجهی به خرابی یک قطعه‌ی هر چند کوچک در خودرو، معمولا باعث آسیب دیدن سایر قطعات شده و بنابراین به‌ مراتب هزینه‌ی بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت.لازم به ذکر است که اغلب شمع‌ها بین 20 تا 40 هزار کیلومتر عمر مفید دارند؛ اما با این حال برای اطمینان از عملکرد صحیح و سلامت شمع، باید اینقطعه را به طور منظم تست کنید تا موتور شما به خوبی کار کند.

شمع خودرو یک قطعه‌ی کوچک در درون محفظه سیلندر است و در تمام موتورهای بنزینی یافت می‌شود.معیوب شدن شمع‌ها، ممکن است که آسیب و مشکلات متعددی برای خودروی شما به وجود بیاورد؛ بنابراین لازم است علائم خرابی شمع خودرو را به ‌خوبی بدانید تا در صورت وجود کوچک‌ترین مشکل، آن را خودتان برطرف کنید؛ یا به فرد متخصصی که می‌تواند به شما کمک کند مراجعه نمایید. تعمیر و نگهداری مناسب از شمع نه تنها طول عمر وسیله‌ی نقلیه شما را افزایش می دهد، بلکه تجربه رانندگی نرم‌تری را نیز تضمین می‌کند. چنانچه شما قصد تهیه این دستگاه کاربردی را دارید؛ می‌توانید مشخصات خود را در این صفحه ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


انتشار: 1403/04/04
بازدید: 354
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.