دستگاه عیب‌یاب نسل 2 ( OBD Tools 2 )
دستگاه عیب‌یاب نسل 2 ( OBD Tools 2 )

 

 

 

 

 

 

 

 

دستگاه عیب‌یاب نسل 2؛ خدمتی جدید از نگار خودرو رونمایی شد.

با فراگیر شدن سنسورهای متعدد، روند عیب‌یابی در انواع خودروها دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است. امروزه شاهد افزایش به‌کارگیری سنسور برای پایش وضعیت و ارسال گزارش عملکرد به ECU هستیم. در صورت وجود مشکل بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده، ایسیو اقدام به ارسال کد خطا می‌کند؛ و دستگاه دیاگ یا عیب‌یاب نسل 2 نگار خودرو می‌تواند کد خطا را به پیام قابل درک توسط کاربر تبدیل کند. از این رو دستگاه دیاگ در تمامی تعمیرگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی برق خودرو حضور داشته و نقش بسیار مهمی در عیب‌یابی سریع و دقیق مشکلات ایفا می‌سازد.

محصول جدید نگار خودرو، تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسل اول خود، یعنی دیاگ ( عیب‌یاب ) نسل 1 داشته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات را می‌توان به عدم وجود کلیدهای فیزیکی و به‌کارگیری صفحه لمسی رنگی برشمرد. از این طریق فرایند عیب‌یابی و تعمیرات خودرویی با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. دیگر امکانات قابل توجه اضافه شده به عیب‌یاب نسل 2 را، در ادامه مطلب معرفی و بررسی می‌کنیم. لطفا توجه نمایید که دستگاه‌های عیب‌یاب و الکترونیکی، به دلیل ماهیت خود باید در فضایی پاکیزه و به دور از ریسک آسیب‌پذیری نگهداری شوند. 

عیب‌یاب نسل 2

 

بسته‌بندی و اقلام همراه دستگاه عیب‌یاب نسل 2 ( OBD Tools 2 )

دستگاه دیاگ لمسی نگار خودرو همانند نسل گذشته‌ی خود درون یک جعبه مستحکم از جنس PVC قرار گرفته و اقلام بسیار متنوعی برای کاربردهای مختلف تعبیه شده است. به دلیل تعدد اقلام همراه، از هر دو بخش پایین و درب باز شوی بسته‌بندی برای جایگذاری استفاده می‌شود. در قسمت درب باز شو، دستگاه دیاگ لمسی در همان نگاه اول به چشم می‌خورد که توسط یک کمربند مقاوم در محلی امن قرار گرفته است. با جدا سازی دیاگ پرتابل به اقلام زیر دسترسی پیدا می‌کنید.
1- کارت گارانتی
2- کارت راهنمای دریافت ویدئوی آموزشی و نرم‌افزارهای مرتبط
3- کانکتور مبدل نیسان (پارس خودرو)
4- کانکتور مبدل مزدا
5- کابل OBD
6- کانکتور 2 پین برای خودروهایی که کانکتور OBD آن‌ها از نوع 2 پین است
7- کانکتور اختصاصی خودرو ریو

طراحی ظاهری

دستگاه عیب‌یاب نسل 2 ( OBD Tools 2 )

عیب‌یاب نسل 2 نگار خودرو با نام دستگاه عیب‌یاب OBD Tools 2؛ دارای یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی می‌باشد. نمایشگر تمام لمسی دیاگ نسل 2 وظیفه دریافت دستورات کاربر و نمایش وضعیت لحظه‌ای را بر عهده دارد. تمام سطح بدنه از پلاستیک فشرده نارنجی رنگ که دور تا دور دستگاه را پوشانده، تشکیل شده که وظیفه حافظت از آسیب‌های احتمالی را بر عهده دارد. از سوی دیگر، زوایای برآمده به رنگ آبی نیز در صورت افتادن دستگاه روی زمین، از نقاط مختلف بدنه محافظت می‌کند. به این ترتیب ریسک به خطر افتادن سرمایه‌ی شما با سبک طراحی بدنه، به کمترین میزان خود کاهش یافته است. به‌کارگیری تمهیدات ویژه سبب اطمینان خاطر تعمیرکار یا تکنسین برق خودرو در خصوص عدم آسیب‌پذیری دیاگ نسل دوم نگار خودرو می‌شود.

عیب‌یاب نسل 2
در نمای جلوی دستگاه عیب‌‎یاب نسل 2 نگار خودرو، کلید پاور به منظور روشن یا خاموش کردن دستگاه وجود دارد که ابعاد مناسب و عملکرد به نسبت نرمی دارد. عدم استفاده از ساختار کاملا نرم برای این کلید، برای جلوگیری از برخورد تصادفی دست هنگام کار روی خودرو است. همچنین؛ برای انتقال دستورات به نمایشگر لمسی می‌توانید از قلم اختصاصی موجود در بسته‌بندی و یا ناخن انگشتان استفاده کنید. به دلیل استفاده از صفحه لمسی خازنی، انتقال دستورات فقط بر اساس ضربه با ناخن صورت می‌گیرد. همچنین در نمای جلو و روی قسمت بالای صفحه نمایش 7 اینچی، لوگوی نگار خودرو در مرکز؛ و نوشته‎‌ی OBDTOOLS II در سمت چپ قرار گرفته است. در نمای بالای دیاگ تاچ نگار خودرو، پورت ارتباطی OBD و ورودی آداپتور برق مشاهده می‌شود. در نمای پایین به ورودی کارت حافظه MicroSD و پورت USB-B دسترسی خواهید داشت.

نمای پشت دستگاه عیب‌یاب نسل 2

در نمای پشت دستگاه عیب‌یاب نسل 2؛ یک پایه‌ی نگه‌دارنده فلزی به چشم می‌خورد که نقش استند رومیزی را ایفا می‌کند. قلم لمسی که از جنس و رنگ مشابه با بدنه ساخته شده نیز در قسمت پشت بدنه قرار گرفته است. دسترسی به قلم، بسیار آسان بوده و می‌توانید پس از اتمام کار نیز این قلم را به سادگی در محل خود قرار دهید. فرم طراحی بدنه بر اساس اصول ارگونومی مطالعه شده شکل گرفته که سهولت کار با دستگاه در شرایط مختلف را فراهمذ می‌سازد. در نمای پشت دستگاه و از ظریق درپوش اختصاصی، امکان دسترسی به باتری فراهم شده است. به دلیل پرتابل بودن دستگاه عیب‌یاب نسل 2، شرکت نگار خودرو از یک باتری با فناوری سلول‌های لیتیوم یون ساخت شرکت سامسونگ با ظرفیت 2200 میلی‌آمپر بهره برده است.

رابط کاربری دستگاه عیب‌یاب نسل 2

برای روشن کردن دستگاه باید یک بار روی کلید پاور دستگاه بفشارید تا دستگاه پرتابل نسل 2 نگار خودرو راه‌اندازی شود. رابط کاربری دستگاه از یک صفحه ثابت تشکیل شده که 8 منوی اصلی دارد. در بخش بعدی به معرفی امکانات دستگاه عیب یاب OBD Tools 2 می‌پردازیم. نمای کلی رابط کاربری از دو خط افقی آبی رنگ در بالا و پایین به همراه پس زمینه سفید رنگ پشت گزینه‌های منو تشکیل شده است. در نوار آبی رنگ بالا، لوگو و اسم شرکت نگار خودرو قرار گرفته و در سمت چپ نیز نشانگر باتری به چشم می‌خورد. نشانگر باتری در حالت شارژ شدن توسط آداپتور تغییر وضعیت می‌دهد تا از شارژ شدن دستگاه مطلع شوید.
همچنین؛ بخش‌های اصلی منو توسط خطوط خاکستری رنگ از یک دیگر متمایز شده‌اند. رنگبندی کلی رابط کاربری شامل چهار رنگ آبی، نارنجی، سفید و خاکستری می‌شود که جلوه زیبایی را پدید آورده‌اند. سرعت راه‌اندازی و پاسخ به دستورات در دستگاه دیاگ تاچ نگار خودرو بسیار مناسب بوده و اثری از تاخیر در پاسخگویی وجود ندارد. برای خاموش کردن دستگاه عیب‌یاب نسل 2 باید کلید پاور را فشرده و به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

پکیج‌های نرم‌افزاری : پکیج نرم‌افزاری ریمپ و تیونینگ

امکانات دستگاه دیاگ نسل دوم نگار خودرو

یکی از مهم‌ترین اهداف نگار خودرو برای تولید دستگاه دیاگ پرتابل تجمیع و یکپارچه‌سازی چند دستگاه مختلف در قالب یک محصول بوده که در نتیجه نیازی به خریداری دستگاه‌های مجزا وجود ندارد.

در حقیقت با خریداری دستگاه دیاگ نسل 2 نگار خودرو شما می‌توانید به امکانات چند دستگاه دیگر از جمله کی‌تول (Key Tool) و تسترباتری دسترسی پیدا کنید. از سوی دیگر از برخی امکانات جدید ارائه شده شامل: تنظیم کیلومتر، جعبه ابزار ایسیو و داینومومتر نیز بهره‌مند می‌شوید. در ادامه بخش‌های منوی اصلی را به صورت تفکیک شده معرفی خواهیم کرد.

1- عیب‌یاب: پشتیبانی از محصولات خودروسازان داخلی و خارجی، خودروهای گازسوز CNG و موتور سیکلت
2- جعبه ابزار ایسیو: شامل دو بخش کلی خودروهای داخلی (دارای زیر مجموعههای خدمات دانلود و تبدیل، تیونینگ ایسیو، عملیات ایموبیلایزر، دانلود مالتی‌پلکس، کاهش مصرف و جداول ریمپ در منوی خودروهای ایرانی) و خارجی (دارای زیر مجموعه‌های خواندن و نوشتن حافظه‌ی فلش و ایپرام، تبدیل ایسیو، عملیات ایموبیلایزر، تیونینگ ایسیو و تاریخچه)
3- سوئیچ و ریموت: تعریف کلید، تعریف ریموت و خواندن کد سوئیچ
4- تنظیم کیلومتر: بر اساس پروتوکل‌های OBD، K-TAG، GPT به همراه بخش تاریخچه
5- اوبیدی نسل 2: شامل سه بخش اصلی OBD، K-TAG و GPT
6- داینو: پشتیبانی از محصولات ایران‌خودرو و سایپا به همراه قابلیت مقایسه
7- تستر باتری: نمایش ولتاژ لحظه‌ای باتری خودرو
8- تنظیمات دستگاه: شامل زیر منوهای وضعیت اعتبار، مشخصات دستگاه، وضعیت بسته‌ها، انتخاب زبان، تنظیمات و به‌روز رسانی

سخن پایانی:

دستگاه دیاگ نسل دوم نگار خودرو با نام دستگاه عیب یاب نسل 2 به عنوان یک محصول لمسی کاربردی در امر عیب‌یابی، ریمپ و تیونینگ، تنظیم کیلومتر و تعریف سوئیچ به همراه ویژگی‌های جدید مانند داینو خیابانی در دسترس تعمیرکاران و فعالان حوزه برق خودرو قرار گرفته است. با بهره‌گیری از این محصول جذاب، نیازی به خریداری چند دستگاه مختلف وجود ندارد و تمامی امور خودرویی توسط دیاگ پرتابل نسل دوم قابل ارائه هستند. بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مند به تهیه این دستگاه قدرتمند هستید؛ از طریق این لینک اقدام فرمایید.


انتشار: 1402/07/08
بازدید: 2454
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.