انژکتورشور نگار خودرو مدل 5000 و 7000
انژکتورشور نگار خودرو مدل 5000 و 7000

 

 

 

 

 

 

 

شستشوی صحیح با انژکتورشور نگار خودرو:

سیستم سوخت‌رسانی از مهم‌ترین بخش‌های خودروهای بنزینی به‌ شمار می‌رود. در گذشته؛ استفاده از سیستم کاربراتوری برای سوخت‌رسانی مرسوم بود؛ اما امروزه کاربراتورها منسوخ شده‌اند؛ و سیستم‌های انژکتوری به دلیل تاثیر بهینه‌ای که بر عملکرد موتور دارند، رواج پیدا کرده‌اند. سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری بر عواملی همانند: کاهش مصرف سوخت، استارت خوردن خودرو، کاهش آلایندگی‌ها و افزایش راندمان خودرو؛ اثرگذار هستند. میزان و مدت زمان پاشش سوخت توسط انژکتورها به درون سیلندرها را ECU با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسورهای خودرو مشخص می‌کند. با این حال باید گفت که سیستم‌های انژکتوری بدون عیب نیستند؛ چرا که به مرور زمان، انژکتورها به دلایلی متعددی همچون استفاده از سوخت‌های ناخالص و با کیفیت پایین؛ دچار کثیفی و گرفتگی می‌شوند.

در زمانی که انژکتور خودرو با مشکل رو به رو می‌شود؛ سوخت قادر به عبور از سوزن انژکتور نیست و احتراق درون سیلندرها رخ نمی‌دهد. بنابراین موتور خودرو به مشکل بر می‌خورد. کثیفی و خرابی انژکتورها می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی همانند: افت قدرت موتور و مصرف سوخت بیشتر، ریپ زدن و خاموش شدن خودرو، بد استارت خوردن و ... ‌شود. برای حل این مشکلات توصیه می‌شود که بعد از حدود هر 40 هزار کیلومتر، انژکتور شستشو داده شود. اگر چه روش‌های متفاوتی برای شستشوی انژکتورها وجود دارند؛ اما بهترین روش برای شستشو و تست سلامت انژکتورها، استفاده از دستگاه انزکتورشور می‌باشد.

 

انژکتورشور نگار خودرو:

انژکتورشور نگارخودرو

در حال حاضر؛ دستگاه‌های انژکتورشور نگار خودرو در دو مدل انژکتورشور 5000 و انژکتورشور 7000 تولید می‌شوند؛ و توانایی شستشوی انژکتورهای مختلف خودرویی و تست چهار مرحله‌ای سلامت شامل: التراسونیک، تست اهمی، شستشوی معکوس و شستشوی مستقیم؛ را دارا می‌باشند. اگر چه دستگاه‌های انژکتورشور نگارخودرو در بیشتر قابلیت‌ها مشابه هم عمل می‌کنند؛ اما در عمل دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند که در انتهای مقاله آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

هدف اصلی از طراجی و تولید دستگاه‌های انژکتورشور نگار خودرو، شستشو و همچنین تست انژکتورها به همراه انجام برخی عملکردهای خودرویی بوده است. انژکتورشور نگار خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت شستشو و تست همزمان تا 6 انژکتور را داشته باشد. همچنین در هنگام شستشوی انژكتورها با دستگاه‌های انژکتورشور نگار خودرو؛ شما می‌توانید مواردی مثل زاويه‌ی پاشش، مقدار پاشش، مقاومت انژكتور و تست فشار را نیز مورد بررسی قرار دهید.

 

منوهای انژکتورشور نگار خودرو:

در منوی هر دو دستگاه انژكتورشور نگار خودرو مجموعه‌ای از روش‌های مختلف شستشو شامل: شستشوی التراسونیک، خودکار، دستی، روی خودرو؛ و گزینه‌های تستر قطعات، تنظیمات دستگاه و مشخصات دستگاه؛ قرار داده شده است. منوی دستگاه در هر دو مدل 5000 و 7000 انژکتورشور نگار خودرو کاملا یکسان است.

برای شستشوی صحیح با دستگاه انژکتورشور نگار خودرو ضروری است که به ترتیب مراحل زیر را شامل: شستشوی التراسونیک، شستشوی معکوس و سپس شستشوی مستقیم طی کنید. برای شستشوی صحیح و همچنین تمیزی بهتر انژکتورها؛ لازم است که ابتدا آن‌ها را در دستگاه حمام التراسونیک نگارخودرو شستشو دهید. دستگاه حمام التراسونیک به کمک امواج فراصوت و ایجاد ارتعاشات؛ آلودگی‌های بیرونی و درونی را از انژکتور جدا می‌کند. پس از آن در روش شستشوی معکوس و شستشوی مستقیم نیز انژکتورها رسوب‌زدایی می‌شوند. با این تفاوت که در هنگام شستشوی معکوس انژکتورها؛ از بوش‌های معکوس در شستشو استفاده می‌شود.

شستشو به دو صورت خودكار و دستی انجام می‌شود. بعد از قرار دادن انژکتور بر روی دستگاه، با استفاده از منو شستشوی خودكار؛ می‌توان میزان مقاومت اهمی انژكتورها و يا قطع و وصل بودن انژكتورها را بررسی می‌کند. شستشوی دستی، مشابه شستشوی خودكار می‌باشد با اين تفاوت كه تمامی پارامترها از قبیل زمان پاشش، دور موتور و نوع پاشش توسط كاربر قابل تنظیم می‌باشد. علاوه‌براین انژکتورشور نگارخودرو می‌تواند با دو

 

شیوه نگهداری صحیح انژکتورشور نگار خودرو:

برای استفاده و نگهداری از دستگاه انژکتورشور باید حتما دستورالعمل‌های دفترچه راهنما مطالعه و به‌کار گرفته شود. استفاده از محلول مخصوص یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام شستشوی انژکتور است. این مایع برای پاکسازی انژکتور استفاده می‌گردد. دقت کنید که برای شستشو با دستگاه التراسونیک و در مخزن دستگاه انژکتورشور نگار خودرو به هیچ‌وجه نباید از موادی همانند تینر، الکل، متانول و غیره استفاده کرد. و زمانی که موادهای شستشودهنده از رنگ اولیه‌ی خود به رنگ کدر تغییر رنگ دهند، زمان مناسبی برای تغییر محلول می‌باشد.

لازم بذكر است؛ كه در دستگاه انژکتورشور 7000 عمل تخلیه مواد بصورت اتوماتیک صورت می‌پذيرد؛ و همچنین كلیه عملیات و دستورات به صورت پیغام صوتی برای بهبود عملکرد اپراتور اعلام میگردد که در دستگاه 5000 این ویژگی‌ها فعال نیست. برای خرید دستگاه التراسونیک و انژکتورشور نگارخودرو، به این لینک مراجعه نمایید.

 


انتشار: 1403/04/03
بازدید: 231
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.