تعمیرات ایسیو چیست و چگونه آموزش داده می شود؟
تعمیرات ایسیو چیست و چگونه آموزش داده می شود؟

 

 

 

 

 

 

ایسیو خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

هرچه علم پیشرفت می کند در وسایل الکترونیکی  نیز تحولاتی به وقوع می پیوندد که باعث بهبود کارکرد آن دستگاه ها می شود.
آیا تابحال شنیده اید که ماشینی که با آن سفر می کنید کامپیوتر داشته باشد؟ بله واقعیت دارد.ECU  که مخفف عبارت Electronic Control Unit می باشد با کامپیوترهای خانگی تفاوت دارد. این قطعه اطلاعات را از قسمت های مختلف خودرو دریافت کرده و آنها را پردازش کرده و در قبال آنها دستوراتی صادر می کند.

اما از وقتی نیاز به ساخت   ECUماشین حس شد که ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسید که جهت کاهش آلودگی و کمتر شدن آلاینده های ناشی از دود خودرو ها باید تمهیداتی اندیشیده شود. پس به شرکت های اتومبیل سازی دستور داد تا برای کاهش آلاینده ها و جلوگیری از تخریب محیط زیست، کنترل کننده ی الکترونیکی را درون ماشین بسازند. این پروژه با نام هوای پاک شناخته می شد.

 

ایسیو چه کاری در خودرو انجام می دهد؟

در ماشین ها اصولا  یکی از وظایف اصلی ایسیو کار تزریق سوخت است. در حقیقت به جهت اینکه سوخت به مرحله ی اشتعال برسد نیاز به ایسیو احساس می شود. البته نباید به اشتباه گمان کنید که همیشه وضع به این منوال بوده است. در گذشته چنین نبود.ایسیو  باعث می شود تا یک همزمانی شروع به کار بین سیستم احتراق و انژکتور ایجاد شود. این پروسه سابقا به شکل مکانیکی صورت می گرفت اما حالا وضع به گونه ای دیگر شده است. موتور احتراق ماشین برای زنده ماندن و قدرت داشتن نیازمند سوخت است. برای نگهداشتن عملکرد موتور، باید سوخت مورد نیاز برای تولید قدرت به وجود آید. پس کنترل سوخت کار اصلی  ecu ماشین می باشد.

 

روش کار ECU ماشین

جهت اینکه  ecu ماشین به درستی انجام وظیفه کند بایستی  اطلاعات بخش های مختلف ماشین را به دست آورد و این کار به وسیله ی سنسور های مختلف و متنوعی که درون ماشین ها قرار داده شده انجام می پذیرد. همچنین عملگرهایی در ایسیو وجود دارند که اجرا کننده دستورات ایسیو درون خودرو هستند.در مقالات قبلی های قبلی به اختصار به معرفی برخی از این اجزا که بطور مستقیم با ایسیو در ارتباط هستند مانند: سنسور اکسیژن، استپرموتور، سنسور کیلومتر یا سنسور سرعت و ...  پرداختیم.

 

خرابی ECU و نگهداری از آن

ECU نیز مانند تمام قطعات الکترونیکی ساخته ی دست بشر گاهی دچار خرابی می شود و کارکرد عادی خود را از دست می دهد و موجب ایراد جزیی یا کلی در ماشین می شود. بنابراین بایستی با خرابی های احتمالی کامپیوتر ماشین آشنا شوید.

اصولا خرابی ها  می تواند دو نوع باشد: خرابی های نرم افزاری و خرابی های سخت افزاری. خرابی های نرم افزار بسیار بیشتر و رایج تر بوده و در خودرو به تعداد و دفعات بیشتری اتفاق می افتند.خرابی های سخت افزاری با فروانی کمتری میتواند به دلایل مختلفی از جمله آب خوردن ایسیو، ورود ولتاژ غیرمجاز به آن و ... اتفاق بیوفتد. حل کردن مشکلات  سخت افزاری ایسیو نیاز به تخصص و دانش در زمینه تعمیرات ایسیو دارد.

 

رفع ایرادات سخت افزاری ایسیو با استفاده از نرم افزار نگار آموز

متقاضیان یادگیری تعمیرات سخت افزاری ایسیو میتوانند با شرکت در دوره های آموزشی و یا استفاده از نرم افزارهای آموزشی مرتبط تعمیرات ایسیو را آموزش می بینند

یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه تعمیرات ایسیو استفاده از نگارآموز برای یادگیری این حرفه می باشد.

نرم افزار نگارآموز با استفاده از محتوای ساده و روان و عکس های با کیفیت بسیار بالا سعی میکند کیفیت آموزش را بالا برده و طیف وسیعی از ایسیو های جدید و قدیمی موجود در ایران از S2000 تا Kesens,ME17,S2 را پوشش می دهد.

نگار آموز از ابتدا با توضیح دادن نحوه کارکرد بخش های مختلف ایسیو نحوه انجام فرآیند را در ایسیو توضیح میدهد و سپس نحوه عیب یابی و تعمیر را با تستر و بدون تستر به زبانی ساده و روان توضیح میدهد.

همچنین نقشه پین اوت و دیتاشیت تمام آی سی های ایسیو و نحوه تست این آی سی برای هر ایسیو هم بصورت مجزا توضیح داده شده است.

 


انتشار: 1401/07/17
بازدید: 864
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مطب در فرم زیر ارسال نمایید.
نظری ثبت نشده است شما اولین نفری باشید که درباره مطلب فوق اظهارنظر کنید.

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.