کاهش مصرف سوخت

کاهش مصرف سوخت

معرفی پکیج کاهش مصرف سوخت موتور XU7 یا موتور معمولی
---
---
  • نرم افزار کاهش مصرف سوخت برای کدام موتور ها مناسب است ؟

موتورهای XU7 یا همان موتورهای معمولی که بیشترین مصرف سوخت را در بین بقیه موتورها دارند

  • نرم افزار کاهش مصرف برای کدام ایسیو ها مناسب است؟

کلیه ایسیوهایی که روی موتور XU7 قرار دارند قابلیت اجرای این تیونینگ را دارند.

ایسیوها شامل:

 SIEMENS، SSAT، CGE NOFLASH، SSAT NOFLASH، VALEO s2000، SAGEM s2000

  • این محصول بر روی چه خودرو هایی قابل استفاده است ؟

هر خودرویی که موتور XU7 دارد. مانند سمند، پارس، 405 و ...

  • نرم افزار کاهش مصرف سوخت تا چه میزان مصرف سوخت را بهبود می بخشد ؟

کاهش مصرف تا 16% اتفاق می افتد. در حالت شهری و ترافیک کاهش مصرف تا 16% رخ می دهد و در حالت بین شهری حداقل 5%. یعنی هرچه خودرو در ترافیک بیشتری باشد، این کاهش مصرف قوی تر عمل می کند.

یعنی اگر مصرف شهری شما در هر صد کیلومتر، 12 لیتر باشد، این عدد بعد از اعمال تیونینگ کاهش مصرف، چیزی نزدیک به 10 لیتر خواهد شد و این فوق العاده می باشد. (در اینجا می توان برای مشتری محاسبه کرد اگر مثلا 200 تومن خودروی مشتری تیونینگ شود، این 200 تومن در یک ماه یا دوماه هزینه کاهش مصرف جبران خواهد شد و از آن به بعد سود می باشد)

  • کاهش مصرف سوخت چگونه کار می­ کند؟

ای سی یوهای مختلف در موتور XU7  برای کنترل دور موتور با دریچه گاز و استپر کثیف یا ضعیف و همچنین برای افزایش پاسخ موتور به دریچه گاز، زمان جرقه موتور را از محدوده پر بازده دور می­کند و مقداری گشتاور موتور را به وسیله زمان جرقه رزرو می­کند تا در زمان های مورد نیاز برای شتاب های ناگهانی و برخی کاربردهای دیگر از آن استفاده کند. به این ترتیب در موتورهای XU7 همیشه مقداری مصرف سوخت موتور برای این قضیه از دست می­رود. ما در این تیونینگ کاری کردیم تا موتور XU7 در محدوده پربازده کار کند تا با سوخت کمتری بهره وری قبلی را داشته باشد.

  • تفاوت این محصول با سایر محصولات مشابه چیست ؟

تیونینگ هایی که تا کنون ادعا شده است می تواند مصرف سوخت را کم کند، با تمرکز بر کاهش زمان پاشش در کنترلر حلقه باز موتور و افزایش مقدار لامبدا در کنترلر حلقه بسته موتور بوده است.

اما این کارها تاثیری در مصرف سوخت ندارد. زیرا:

1- با کم شدن مقدار خروجی کنترلر حلقه باز، کنترلر حلقه بسته با کمک داده های سنسور اکسیژن مقدار پاشش را اصلاح کرده و همچنان همان مقدار پاشش سوخت را شاهد هستیم. یعنی خود ایسیو جلوی این قضیه را می گیرد.

2- با افزایش لامبدا به مقدار فقط 0.05 امکان کاهش مصرف سوخت وجود دارد که این مقدار بسیار ناچیز است و عملا کاهش مصرفی رخ نمی دهد

3- در حالت قبلی چون سنسور های لامبدا موتور به صورت باند باریک در حدود لامبدا 1 فقط می تواند کار کند، لذا اجرای این الگوریتم غیر ممکن است

4- ممکن است گفته شود کاهش مصرف هایی که تا الان زده بودیم باعث شده خروجی CO کم تر شود و بنابراین کاهش مصرف اتفاق افتاده. در پاسخ باید بگوییم این تصور اشتباه می باشد. کاهش CO ارتباطی با کاهش مصرف سوخت ندارد. زیرا شما با تغییر مپ های سوخت، در واقع بازدهی موتور را کاهش می دهید، و لذا برای این که مسافت مشابهی را طی کنید باید سوخت بیشتری مصرف شود

5- در روشی که ما ارائه دادیم، موتور در بازه ی پربازده خود کار خواهد کرد و لذا با سوخت کمتر، مسافت بیشتری طی خواهد شد.

  • مشتری با استفاده از دیاگ چگونه می تواند میزان کاهش مصرف را مشاهده کند؟

مشتری ابتدا قبل از اعمال کاهش مصرف بر روی ای سی یو ، موتور خودرو  را روشن کرده تا یکبار فن رادیاتور روشن شود و بعد از خاموش شدن فن ، در دور درجا مقدار فشار منیفولد(مقدار هوای ورودی به موتور) و زمان پاشش (مقدار سوخت پاشیده شده به موتور) را یادداشت برداری کند. بعد از اعمال کاهش مصرف دوباره این پروسه را تکرار نماید. مشتری خواهد دید هر دو پارامتر بعد از اعمال کاهش مصرف، کاهش چشمگیری دارد که نشانه کاهش مصرف سوخت میباشد.

معرفی پکیج کاهش مصرف سوخت
سه شنبه 18 بهمن 1401 831
نحوه عملیات کاهش مصرف سوخت
سه شنبه 18 بهمن 1401 1185
پکیج کاهش مصرف سوخت
یکشنبه 23 بهمن 1401 764

تماس با ما

  • کارخانه و دفتر مرکزی: بابل، کیلومتر 7 جاده جدید بابل به آمل. کدپستی: 4758311150 صندوق پستی: 47135159
  • تهران: خیابان توحید، جنب مترو توحید، طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین، پلاک 33، طبقه 3، واحد 8
  • 011-35910000
  • info@negarkhodro.com

عضویت در خبرنامه

منو از جدیدترین اخبار مطلع کن
تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی نگارخودرو شمال است.